10.12.2011

3



Jag är oerhört beroende av watchlistentell som är en underbar videokanal på youtube (såklart). För artisterna är så blyga när de pratar och jag drömmer om att sitta i londonsparker med en kall öl i handen och höra duktiga musiker spela på sina gitarrer och sjunga vackra stämmor tillsammans. Blir ytterst sällan imponerad av musiker (kanske för den dåliga erfarenheten av egotrippade sångare & hobbymusiker som tror de är ypperligt bra) men varenda gång jag ser en ny video på watchlistentell så smälter mitt hjärta lite extra.



Sen när jag checkar genom mina spotifylistor (som nu börjar bli för många) så inser jag att det är oerhört få artister som är kvinnor. Och då sätts den här låten på i bakgrunden på min youtubekö och jag önskar att det var jag som stod där med den finfina rösten och sjöng om bräcklighet.

Ler lite, gråter lite och tänker på Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar